Case AkzoNobel

UC optimaliseert operationele supply chain en customer service voor Akzo Nobel

DE VRAAG

Reduceer operationele Supply Chain kosten door de integratie van alle planningen en logistieke operaties in een gecentraliseerd distributiecentrum en optimaliseer ondertussen onze customer service organisatie.

DIENSTEN

Enkele diensten die we in deze opdracht hebben geleverd:

  • Supply Chain mapping
  • Logistics engineering
  • Interim management
  • Project management
  • Change management

DE OPLOSSING

Engineering van een distributiecentrum waar voorraden, planningen van voorraden en de logistieke operatie geïntegreerd konden worden. Op een zodanige manier dat de operationele kosten en processen efficiënter werden ingericht. UC heeft deze opdracht uitgevoerd met een aantal ervaren engineers en logistiek interim managers waardoor zowel het project (supply chain integratie) als de continuïteit op de werkvloer kon worden voortgezet.

KLANT UITDAGING

UC is door AkzoNobel coatings gevraagd om mee te denken over een optimalisatie van de supply chain. We ondersteunden Akzo bij de integratie van de supply chain en zorgden dat de continuïteit werd gewaarborgd.

RESULTAAT

  • Supply chain analyse en braunfield engineering van een nieuw distributiecentrum, gebouwd binnen budget en tijdlijnen
  • Vlotte en gestructureerde transitie van de logistieke operatie waardoor het voor de medewerkers mogelijk was om de werkzaamheden naadloos te continueren
  • Effectief verandermanagement tijdens de supply chain intergratie en verbeterde klantgerichtheid op de afdeling customer service

Directeur Market Development, AkzoNobel Automotive & Aerospace Coatings EMEA -Phil Coady