Maak van een solide customer service een concurrentievoordeel!

  • Geschreven door:

27 september 2018

Vanuit de markt hoor ik regelmatig dat het lastig is voor bedrijven om onderscheidend te zijn. Natuurlijk, onderscheidt bereik je door mooie producten te maken of door de goedkoopste te zijn of door alles perfect voor je klant te regelen. Toch vinden veel bedrijven dit lastig. Er wordt wel veel gepraat over hoe het beter moet, maar van een solide aanpak is dan geen sprake. Er zijn bruikbare theoretische modellen die kunnen ondersteunen bij zo’n aanpak. Vanuit de aansluiting bij de bedrijfsstrategie kun je een klantbeleving definiëren en vervolgens constateren op welke punten uit die beleving het huidig proces tekort schiet. Daarna kun je punt voor punt aanpakken. Simpel. Wil je weten hoe?

De praktijk is weerbarstiger. Hoe ga je om met systemen die dit nét niet lekker ondersteunen, hoe ga je om met een team dat hier en daar wat onder bezet is voor de werkzaamheden die je van hen verwacht. Een nieuwe aanpak resulteert niet altijd in een half elftal extra mensen op de afdeling, daar is dan weer geen budget voor. En een klant ineens anders benaderen is ook niet voor iedereen gemakkelijk.

Een goede klantbeleving beschrijven is al lastig, laat staan de uitvoering, zeker als het een verandering naar een veel hoger service niveau is. En wat is en goede klantervaring je waard? Hoe belangrijk is dat in jouw business. Een andere vraag is: kun je de verandering zelf inzetten of heb je hulp nodig.

Binnen UC hebben we hiervoor een perfecte aanpak. Onze experts kunnen samen met jullie de beoogde klantbeleving in kaart brengen tijdens een workshop, waarbij dan ook meteen de marktstandaarden en de moderne systemen en werkwijzen kunnen worden meegewogen.

Wil je eens bekijken wat deze aanpak voor jullie zou kunnen betekenen: bel (0031646490129) me of mail even. We hebben 2 brainstorm-workshops van 1 dagdeel weg te geven. Gratis en voor niets. Het kost je slechts een ochtend van je tijd, wellicht levert het je veel inzicht op in hoe een verhoogde leverbetrouwbaarheid jou kan helpen en wat je daarvoor moet doen.

Johan Roxs

UC planning & customer service


https://www.ucgroup.nl/customer-service-concurrentievoordeel/

Deel dit artikel:

Deel dit object op Facebook Twitter dit object Deel dit object op Linkedin width= Deel dit object op Google+ E-mail dit object Whatsapp dit object Kopieer link