home > diensten & oplossingen > quality as a service

Quality as a Service

Moet u, wilt u of heeft u een kwaliteitssysteem als ISO of NEN? Dan is de kans groot dat u dit beschouwt als veel werk en kosten. "Quality as a Service" biedt een oplossing voor de invoering of verbetering van uw kwaliteitsmanagementsysteem op een manier die uw bedrijf daadwerkelijk geld oplevert.

De ISO ondersteuning die geld oplevert

Voeg waarde toe met uw kwaliteitsmanagementsysteem

De meeste kwaliteitsmanagement systemen kosten heel veel tijd en geld en hebben maar één doel: voldoen aan de eis van uw klanten. U kunt zonder het juiste certificaat immers geen zaken (meer) met hen doen. Kortom, uw organisatie moet hieraan voldoen. De opbrengst is enkel het behouden van uw klant of klanten. Zo is het simpelweg een hele dure verplichting en niets meer dan dat.

Om ISO in te kunnen zetten als waarde toevoegend systeem, in plaats van verplichtingen en kosten, heeft de UC Group het product Quality as a Service ontwikkeld. Quality as a Service heeft als doel om waarde toe te voegen aan uw bedrijf. Dat kan op één of meer van de volgende manieren:

  • Kosten verlagen
  • Omzet verhogen
  • Efficiency verhogen
  • Risico’s beperken
  • Veiligheid verhogen
  • MVO verbeteren

Quality as a Service zorgt er ook voor dat de veranderingen in uw bedrijf worden geborgd. Bij het ondersteunen van verbeteringen zorgen wij voor betere processen, maar ook voor aanpassing van systemen en het begeleiden van de medewerkers door training of E-learning.

Wat is Quality as a Service?

Wij ontzorgen bij de invoering en/of het behoud van uw kwaliteitsmanagementsysteem. Het bestaat uit de volgende elementen:

  1. Voorbereiding voor 1e certificering
  2. Garantie van een succesvolle 1e certificering
  3. Gegarandeerde verbetertrajecten
  4. Verbeteringen borgen in uw organisatie
  5. Voorbereiding voor 2e certificering
  6. Garantie van een succesvolle 2e certificering
  7. Vaste kosten (aangenomen werk)
  8. Maandelijkse betaling

Quality as a Service gaat uit van ondersteuning voor een periode van 4 jaar, waarbij de consultant minimaal 1 dag per maand ondersteuning biedt in uw bedrijf. Hierdoor leert de consultant uw bedrijf en uw mensen goed kennen en daardoor kan er betekenisvol advies worden gegeven. Het doel van de ondersteuning is waarde toevoegen aan uw bedrijf.

Wat kost Quality as a Service?

Bij Quality as a Service krijgt u voor aanvang de exacte prijs en de gegarandeerde resultaten. U weet dat u de volgende 4 jaar wordt ontzorgd én dat uw organisatie beter gaat worden. Op basis van de grootte, complexiteit en het aantal locaties kunnen wij vooraf exact bepalen wat het kost. Wij nemen de opdracht aan voor een vast bedrag en factureren u maandelijks 1/48ste. Hierdoor hoeft uw onderneming geen grote investering te doen. Door de gelijkmatige verdeling van de kosten drukt het veel minder zwaar op uw budget en liquiditeit. Zo weet u vooraf wat wij gaan doen en heeft u nooit financiële verrassingen achteraf.

Hoe werkt Quality as a Service?

Wij kunnen in één gesprek aangeven wat Quality as a Service voor uw bedrijf kan betekenen, wat het kost en wat het mogelijk kan opbrengen. Wij werken met een zeer ervaren team van ISO consultants en geven ondersteuning op het gebied van kwaliteit, veiligheid, milieu, voedselveiligheid en dataveiligheid. Naast ISO implementeren we bijna alle andere kwaliteitssystemen. Indien uw situatie ondersteuning vereist op het gebied van ICT, supply chain of logistics, dan hebben wij daar de specialisten voor in huis.

U ontvangt binnen een week na het gesprek een offerte voor de specifieke situatie van uw bedrijf.

Meer weten?


Orvo Pels

Orvo Pels

Adviseur Energietransitie en compliance

Leer mij kennen
Irene Boezerman

Irene Boezerman

Sr. Adviseur, Interim Manager/ Specialist Bedrijfscertificeringen, Trainer & Coach

Leer mij kennen

Gerelateerde diensten & oplossingen


Persoonlijk leiderschap programma

Leer te reflecteren en invloed uit te oefenen op je persoonlijke leiderschap in dit 7-daagse programma!
Meer informatie

Intervisie start-up

Leer optimaal van jezelf en van elkaar door intervisie met impact!

Meer informatie

Interim management

Tijdelijke ondersteuning van bekwame teamleiders, supervisors, managers en bedrijfsleiders. UC Group biedt interim management in verschillende vakgebieden.
Meer informatie

Operations Maturity Assessment

Een Operations Maturity Assessment is een uitgebreide scan van je operationele afdelingen binnen je bedrijf. UC Group scant de organisatie op volwassenheid binnen een tiental onderwerpen.
Meer informatie

Supply chain vlekkenplan APK

Een supply chain inrichting is aan verandering onderhevig. UC heeft een APK keuring ontwikkeld waarmee je snel inzicht hebt in de houdbaarheid van je huidige inrichting ten opzichte van toekomstige veranderingen. Met de uitkomsten van de APK ben je in staat snel veranderingen te initiëren en vergaar je tevens gegevens over de efficiëntie van je huidige proces.
Meer informatie

Lean Workout voor LSP

Leer samen met je medewerkers op een snelle manier waar de verbeterpunten zitten in uw processen. Meer kwaliteit voor minder kosten!


Meer informatie

Workshop verbeter KATA

Medewerkers willen zelf actief betrokken zijn bij verandering. Neem je medewerkers mee in beweging en verandering! Met de “Verbeter- en Coachingskata” leer je beweging in je organisatie te realiseren. De verandering verloopt niet volgens een vooraf strak geplande route, maar via een ontdekkingstocht waar je een verrassende leerervaring zal ondergaan.
Meer informatie

Veranderkundige diagnose

Onze veranderkundige diagnose pas je toe om te bepalen wat je wil veranderen en hoe je dit wilt aanpakken binnen je bedrijf!

Meer informatie

Coaching-on-the-Job

Individuele coaching voor projectleiders/managers en deelnemers!

Meer informatie

Discovery Phase

Snel ontdekken wat stakeholders vinden van je nieuwe project of product voordat je (te veel) geld investeert!
Meer informatie

Omnichannel workshop

E-business in b-2-b en retail wordt steeds belangrijker. Hoe blijf je als retailer bij op logistiek vlak? UC Group ontwikkelde een 1 daagse omnichannel workshop. Om de volwassenheid van je logistieke apparaat te analyseren, maar vooral om je advies te geven over de uitdagingen van de toekomst!
Meer informatie

Logistieke quickscan

Een Logistieke Quick Scan helpt je om je logistieke processen inzichtelijk te maken. De scan geeft aan of en waar je logistieke processen kunt verbeteren om kosten te drukken of om je capaciteit optimaal te benutten.
Meer informatie

Lean Green belt training

Lean Six Sigma is wereldwijd de meest toegepaste verbetermethode. Met behulp van LSS worden indrukwekkende resultaten geboekt op gebied van kwaliteit, doorlooptijd en leverbetrouwbaarheid en daarmee op klant-loyaliteit. UC biedt Green belt trainingen.
Meer informatie

Lean game

Met deze Lean Game leggen wij samen met je medewerkers op een speelse manier het fundament voor cultuurverandering en proces optimalisatie.
Meer informatie