Leer faalkosten te voorkomen met Automated Document Applicator

20 oktober 2017

Een van de meest tijdrovende processen binnen warehousing wordt momenteel vaak met de hand uitgevoerd: aanbrengen van documentatie op verpakkingen. In dit blog lees je meer over de manier waarop je dit proces kunt automatiseren en hoe je hier kosten mee kunt besparen!

Handmatig plakken?!

Met de voortschrijdende automatisering van distributiecentra ligt de prioriteit logischerwijs op de werkzaamheden die het meest tijd kosten. Een proces wat momenteel nog geheel handmatig wordt uitgevoerd is het aanbrengen van documenten aan de buitenzijde van verzenddozen.

Dit is niet alleen tijdrovend, maar ook gevoelig voor menselijke vergissingen met alle bijhorende kosten van dien.

De end-of-line robotisering-innovatie Automated Document Applicator (ADA) zou dit proces kunnen automatiseren. De ADA print, vouwt en bevestigt volautomatisch de documenten aan de bovenkant of zijkant van een doos in een “documents enclosed” pouch.

Hierdoor wordt dit proces niet alleen efficiënt, maar ook betrouwbaar doordat het systeem een 100% match tussen documentatie en verzenddozen garandeert.

 

Robotiseringsmogelijkheden

Er zijn diverse redenen om documentatie aan de buitenzijde aan te brengen, enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Export documentatie
  • Regulatie
    • Medische producten (Direct-To-Doctor)
    • Farmaceutica (GDP)
    • Gevaarlijke stoffen (ADR)
  • E-commerce Retours
    • Het is een feit dat klanten geneigd zijn om eerder iets te kopen bij E-commerce als het retourproces als gemakkelijk beschouwd wordt. Door direct een retour label te plakken op de parcel, met daaroverheen de grotere pouch zou betekenen dat het retour label al klaar is, zonder extra handelingen voor de consument. In de doorzichtige pouch is een document in Z-vorm gevouwen. Het bovenste deel van het document kan de verzendinformatie bevatten en daardoor het “shipping label” uitsparen.
    • De klant wordt met zachte hand “gestuurd” om de originele doos te gebruiken, hierdoor komen producten eerder onbeschadigd retour (20% shipments in Benelux komt beschadigd aan).
  • Retail, het shop friendly aanleveren van voorraad om werk in de winkels te besparen.

 

ADA van Inther Logistics Robotics ervaren tijdens UC Innovation & Experience event

Op 31 oktober 2017 organiseert UC logistics & fulfilment samen met een aantal kennispartners het UC innovation & experience event. Inther Logistics Robotics is een van deze kennispartners tijdens het event. Onze gasten laten we kennismaken en ervaring opdoen met recente ontwikkelingen zoals de Automated Document Applicator – dé Logistica Award publieksprijs winnaar 2015. 

De kennisexperts van Inther Logistics Robotics zijn tijdens het event op 31 oktober aanwezig om op een interactieve manier de mogelijkheden van de Automated Document Applicator voor uw logistieke operatie met u te bespreken.

 


https://www.ucgroup.nl/leer-faalkosten-te-voorkomen-met-automated-document-applicator/

Deel dit artikel:

Deel dit object op Facebook Twitter dit object Deel dit object op Linkedin width= Deel dit object op Google+ E-mail dit object Whatsapp dit object Kopieer link