In eerdere rollen heeft Johan veel ervaring opgedaan in Customer Service Management. Met een brede opleiding op bedrijfskundig, logistiek en commercieel gebied heeft hij gevoel voor zowel het commerciële belang als het belang van een goed lopend proces.

Als Commercieel Econoom met logistieke en bedrijfskundige achtergrond en veel ervaring in rollen als Manager Customer Services, Manager Verkoop Binnendienst en Manager Stock Control heeft Johan gedegen kennis en ervaring om elke uitdaging binnen zijn specialisatie het hoofd te kunnen bieden. Zijn ervaring heeft hij opgedaan binnen diverse branches, zoals FMCG, Healthcare & Life Sciences, Groothandel en bij Logistieke dienstverleners.

Het definiëren van bruikbare KPI’s, het opzetten van de rapportages en het ontsluiten van de benodigde gegevens heeft Johan gedegen kennis van de automatisering opgeleverd. Kennis die kan helpen bestaande systemen simpel en effectief te maken maar ook data kan omzetten naar managementinformatie.

Johan heeft een groot oplossend vermogen, hij ziet er niet tegen op om grote stapels problemen stuk voor stuk aan te pakken en daadkrachtig af te handelen.

Een overzicht van zijn relevante werkervaring:

  • Customer Service Management: het aansturen van de Customer Service afdeling, het coachen en begeleiden van de medewerkers
  • Opzetten KPI rapportages: inclusief definiëren van de KPI’s en beschikbaar maken van de gegevens
  • Ontwikkelen planningstool; capaciteitsplanning op Value Added service gebied inclusief het definiëren van complexiteit van producten aan de hand van de BOM lijst en logisch herverdelen van restcapaciteit
  • Opzetten en laten uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek
  • Herstellen van de relatie tussen Operations, Sales en Customer Service