Pascal van Beek

Pascal van Beek is een energieke, creatieve geest die ondernemerschap combineert met strategisch inzicht.

Als executive probeerde hij al vaak de regels te buigen ten gunste van de klant en werkgever, als ondernemer gaf het zijn inspiratie tot vernieuwende business modellen. Op jonge leeftijd kreeg hij de verantwoordelijkheid over een transformatie in de Europese supply chain van Ericsson, zette voor Epson Europe een EDC neer van 55.000 m2 in Tilburg als afronding van een centralisatie strategie en leidde als directeur de integratie van het commerciële management team van Exel en DHL na hun merger.

Na deze ervaringen koos hij voor het ondernemerschap: een periode waarin hij bouwde aan UC Group, een interim- en adviesbureau met een niet alledaagse organisatievorm. Binnen 5 jaar bracht hij deze onderneming tot een omzet van 4M euro. Hij ontwikkelde een BPO business model voor de expediteur Meerendonk een ervaring die hij later omzette in de opstart van ketenregisseur BEND en nam in 2015 de opleiding E-fulfilment Academy over.

Met die ervaring kan hij zich met recht investor binnen de supply chain industrie noemen: een gedreven business developer die zijn klanten helpt bij groei, marge verbetering en/of klantbehoud, bij voorkeur vanuit chaos, maar altijd vanuit de insteek dat je voor duurzaam succes anders naar je organisatie of business model moet kijken.