Sander Demouge

Sander Demouge

Supply chain adviseur | Lean Six Sigma Black Belt

Sectoren:

Expertises:

Sander werkt zo’n 30 jaar in internationaal opererende multinationals. Hij heeft diverse functies vervuld op operationeel en tactisch/strategisch niveau en is ongeveer twintig jaar actief op het vakgebied van Supply Chain Management.

Na de HTS Werktuigbouwkunde heeft hij ervaring opgedaan in diverse projectplanning en projectmanagement functies, als applicatiebeheerder en in de consultancy. Aansluitend heeft hij de stap gezet richting Supply Chain Management. Hij heeft de Hoofdopleiding Bedrijfskunde bij IBO in Zeist afgerond. Deze twee jarige opleiding was zeer relevant in zijn ontwikkeling en heeft hem veel inzicht gegeven in de aanpak bij tactische en strategische vraagstukken. Ook de Lean Six Sigma Black Belt certificering was een zeer waardevolle aanvulling om op operationeel niveau georganiseerd proces verbeteringen te kunnen doorvoeren. Hij is de daardoor een complete gesprekspartner voor een breed scala van vraagstukken op elk niveau.

Zijn passie ligt bij vraagstukken die het Werkkapitaal aangaan zoals Forecasting, Demand Management, Voorraad Optimalisatie, Forecast Accuracy, Service Level, Life Cycle Phase Management, Continuous Improvement, KPI definitie, Reporting/dashboard.

Hij is een gedegen, aangename, gesprekspartner. Vind zijn weg snel en gemakkelijk in elke organisatie, weet mensen te vinden en te binden, is conceptueel sterk en beheerst uiteraard zijn talen (NL, EN en DE).

Hij heeft in het verleden gewerkt voor (productie-)bedrijven in de Petrochemie, Farma, Healthcare en Orthopedie, maar ook voor B2B bedrijven.

Een overzicht van zijn relevante werkervaring:

  • Twee wereldwijde productintroducties begeleid bij orthopedisch bedrijf]; dat houdt in dat voor alle producten Master Data Management correct is onderhouden, producten zijn ge-forecast volgens meest recent marketing plan, het orderboek sluitend is, manufacturing voldoende produceert om in lanceringvolume en veiligheidsvoorraden te kunnen voorzien, warehousing tijdig is betrokken om transport naar alle landen JIT te kunnen laten verlopen, verzekeren van voldoende (veiligheids-)voorraad in de keten tijdens de eerste 18 maanden na lancering.
  • Programma gedraaid om significante voorraadreducties door te voeren in interne ketens (aals gevolg van system beperkingen) en via work-arounds corrigerende maatregelen te implementeren.
  • Ontwikkeling en uitrol van een forecast concept bij een Groothandel in Healthcare voor een specifieke product groep. Tweeledig doel; 1. binnen de organisatie centraal voorraadbeheermogelijk te maken en 2. de leveranciers een betere vraagvoorspelling te kunnen aanleveren.
  • Team van vier inkopers en drie Customer Service medewerkers aangestuurd.
  • Diverse proces verbeteringen doorgevoerd middels het Lean Six Sigma programma in B2B productie omgeving (service level verbetering, backorder reductie, her-confirmaties, etc).
  • Ontwikkeling van een 9-cell model waarmee frequent voorraad analyses kunnen worden uitgevoerd ter ondersteuning van MTO/MTS beslissingen of verkrijgen van inzicht voor fast moving / slow moving artikelen. En aansluitend samen met Sales programma’s gedraaid om ~10 miljoen euro aan non-moving stock te kunnen verkopen.
  • Opzetten en implementatie van een global forecast applicatie in de farma industrie (in 70 landen)
  • Doorvoeren van verbeterprogramma’s om de forecast accuracy eenduidig te definiëren en te verbeteren.
  • Kennisborging en -verbetering met betrekking tot gebruik van de forecast applicatie.
  • Jaarlijks gebruikersbijeenkomsten te organiseren en voor te zitten volgens het “train de trainer” concept.