Yves Gortzak

Yves Gortzak

Senior Manager en Project Manager Customer Service

Sectoren:

Expertises:

Yves brengt ruim 30 jaar bedrijfservaring met zich mee, opgedaan bij toonaangevende internationale bedrijven. Hij heeft verschillende operationele en strategische management functies vervuld in een commerciële, klantgerichte omgeving.

Na een onderwijskundige opleiding is hij zijn carrière gestart in de wereld van ICT en automatisering. Hier heeft hij de basis gelegd voor zijn management-analytische en oplossingsgerichte vaardigheden. Na verschillende commerciële en marketing functies bij IT bedrijven zoals Microsoft, is Yves sinds 2000 actief in de wereld van Customer Service en klantcontact.

Binnen dit vakgebied heeft hij in de loop der jaren brede ervaring opgebouwd in het opzetten en verbeteren van Customer Service teams, het implementeren van klachten-management oplossingen en het optimaliseren van telefonische bereikbaarheid & klanttevredenheid.

In 2010 besloot Yves zijn carrière als zelfstandig ondernemer voort te zetten. Zijn doel: een brug slaan tussen bedrijf en klant, door middel van helder advies en interim management. Daarmee verbetert Yves de kwaliteit van dienstverlening en het bedrijfsresultaat.

Yves is expert in het reorganiseren, leiden en aansturen van customer service afdelingen, het optimaliseren van klantcontact processen en systemen, het implementeren van klanttevredenheidsonderzoek tot het geven van advies ten aanzien van telefonische bereikbaarheid en het implementeren van telefonieoplossingen. Daarnaast heeft hij veel ervaring met projectmanagement, werkt hij vanuit de Lean Six Sigma filosofie en krijgt hij veel energie van het ontzorgen van zijn opdrachtgevers.

Door zijn brede werkervaring is Yves op meerdere gebieden inzetbaar. Zijn streven: om samen met zijn opdrachtgever, de gewenste doelstellingen te realiseren, op de meest efficiënte en klantgerichte manier.

Een overzicht van zijn relevante werkervaring:

  • Interim Customer Service management
  • Project management verhuizing internationaal Contact Center
  • Implementatie kwaliteit- en klachtenmanagement
  • Key Performance Indicators, Service Levels Agreements en Reporting
  • Procesverbetering (Lean)
  • Implementatie telefooninfrastructuur
  • Telefonisch bereikbaarheidsonderzoek en advies
  • Verbetering interne communicatie en gebruik intranet
  • Organisatieadvies en ontwikkeling van order-to-cash klantprocessen