Wat kunnen wij van deze Singalese Shoe Care Taker leren?

4 maart 2020

Al ruim 20 jaar help ik bedrijven met het verbeteren van hun resultaat en dienstverlening. Naast mijn passie voor de klant heb ik ook een passie voor avontuurlijke reizen.

Onlangs heb ik samen met mijn vrouw een rondreis door Sri Lanka gemaakt. Wij waren zeer onder de indruk van het natuurschoon, de rijke cultuur, het optimisme en de veerkracht van de bevolking na de verwoestende tsunami die in 2004 plaatsvond.

Wat ons ook is opgevallen is de service en klantgerichtheid van de mensen in alledaagse situaties zoals bijvoorbeeld bij het bezoek aan een tempel. Je bent als bezoeker verplicht om blootsvoets de tempels te betreden. Bij deze tempel kon je je schoenen afgeven bij een zogenaamde shoe care taker. De etalage van zijn winkel was niet meer dan een deurmat en de schoenen werden opgeslagen in een verroeste stalen kast. Niet echt een state of the art werkplek. Maar daarentegen waren de trots en de vriendelijkheid waarmee deze man zijn werk uitvoerde heel bijzonder. Ik was super verbaasd dat hij bij terugkomst, uit de honderden paren schoenen, precies onze schoenen al had klaargezet. Deze prachtige care taker deed zijn functie absoluut eer aan en heeft op ons een onvergetelijke indruk gemaakt. In de uitvoering van zijn werk voldeed hij aan de eisen van excellente service zoals: vertrouwen, klantgerichtheid en gemak.

Terug in Nederland realiseerde ik mij dat naast processen en systemen, de menselijke factor toch echt van doorslaggevend belang is om excellente service te verlenen.

De “shoe care taker” in jullie organisatie wakker maken, ik doe het graag! Neem contact met Yves Gortzak: 06 494 11 910

 

 


    https://www.ucgroup.nl/wat-kunnen-wij-van-deze-singalese-shoe-care-taker-leren-2/

    Deel dit artikel:

    Deel dit object op Facebook Twitter dit object Deel dit object op Linkedin width= Deel dit object op Google+ E-mail dit object Whatsapp dit object Kopieer link